måndag 18 september 2017

Snart dags

Hej!
Nu är det snart dags att resa. På fredag den 22 september flyger jag från Kastrup på efter middagen.
Resan går sen över Arlanda och Addis Abeba och på lördag eftermiddag landar jag på
Kilimanjaro Airport i Tanzania. Det ska verkligen bli spännande!

Det är mycket att ordna nu så här före avresa. Vad ska jag ha med mig och vad ska jag ha på mig?
Visum och vaccinationer är klara nu i alla fall, så då ordnar sig säkert resten också!

Jag ska vara på universitetet SEKOMU i Lushoto i Nordöstra Tanzania.Där ska jag arbeta som volontär i utbildningarna av och för speciallärare. Anneth Munga är min närmaste kontaktperson.
Jag har träffat henne här i Lund och nu ser jag fram emot att träffa henne i Tanzania.

Jag ser också fram emot att träffa Elin, Katarina och Catharina, Lunds stifts praktikanter som kom till Lushoto för ett par veckor sedan.  På deras blogg kan man läsa om hur de har det där:

http://blogg.svenskakyrkan.se/asante-irente/

Hoppas ni är många som vill följa mina äventyr på bloggen.
Den 11 december landar jag på Kastrup igen.
/Elsa

3 kommentarer:

  1. Hej! Blir spännande att följa din resa och upplevelse. Hälsningar Elna

    SvaraRadera
  2. Kul att du är med mig! Visst var du i Afrika för några år sedan!?

    SvaraRadera
  3. Har haft dig i tankarna många gånger idag. Allt gott önskar jag dig under tiden i Lushoto och Tanzania. Hoppas du hinner med att besöka Mwanga.

    SvaraRadera