fredag 29 september 2017

Irente

Hej igen!
Den här veckan har jag bott i Irente. Här är det vackert och riktigt idylliskt. Sol och lite svag vind och behagligt varmt. Här finns ett barnhem, en skola för blinda och Rainbow school för elever med olika funktionsvariationer. Här bor och arbetar de tre praktikanterna från Lunds stift och det har varit jätteroligt att umgås med dem. De har tagit väl hand om mig på alla sätt, visat mig sina arbetsplatser och bistått mig i alla de praktiska göromål som de redan hittat lösningar på. De har tagit mig med till marknaden och till Irente View Point. Där inväntade vi solnedgången och vandrade sedan tillbaka i månsken. På bilden ser ni den vackra utsikten över Usambaraberget. På den andra bilden är vi på väg till utsiktspunkten.



Dennis, en av lärarna från universitetet kommer hit och tränar swahili med mig. Dock med fortfarande ganska magert resultat. Han är lärare inom döv/hörsel och har varit i Finland och studerat, så vi kan prata lite gemensamma intressen mellan varven. Imorgon ska jag flytta till universitetsområdet och installera mig i huset där jag ska bo resten av tiden.
Vi hörs!
Elsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar