söndag 7 juli 2019

Tillbaka i Tanzania igen

Hej!
Nu har jag åter igen installerat mig i Hus 3 på campus SEKOMU. Jag landade på Kilimanjaro Airport i torsdags kväll efter en hel dag i luften. Natten tillbringade jag sedan på Uhuru Hotel i Moshi. Det var behaglig värme, 23 grader men ovant att det var så mörkt.
Uhuru hotel

I fredags gick så resan från Moshi. En dag i sol och värme tills det var dags att ta sig upp för Usambarabergen till Lushoto, som ligger 15 000 meter över havet. Molnen låg lågt och vi fick lite regn. Så nu gäller det att ta fram ylletröjan. Särskilt nätterna är kalla så här i vintertid. Vi befinner oss ju söder om ekvatorn.


Det som var nytt den här gången var att Tanzania infört förbud för plastpåsar den 1. juni. Det var så roligt att se att man tagit förbudet på allvar. Nu gäller det att ha med sig en egen påse eller så blir man erbjuden att köpa en så här fin återvinningsbar påse. Och det gäller även på marknaden.

Jag återkommer!
Elsa

1 kommentar:

  1. Intressant med förbudet mot plastpåsar. Något för oss att ta efter, detta med påsarna som kan återvinnas. Vet du hur man tänker om plastflaskor?

    SvaraRadera