söndag 21 juli 2019

I Irente i helgen

Hej!
Den här helgen har jag kopplat av i Irente. Jag bodde på Irente Farm Lodge.

Där har jag varit flera gånger tidigare, så ni kan gå tillbaka i bloggen och hitta bilder därifrån.  Den här gången fick jag en specialvisning av farmen, som drivs ekologiskt och småskaligt. Deras specialitet är ost-tillverkning. Här lagras ostarna i några veckor innan de säljs eller serveras till frukost och lunch på lodgen.
Korna var ute på bete, men jag fick träffa de små kalvarna och grisarna.


Det var sol mest hela dagen idag och lagom varmt, så jag fick en härlig promenad till Irente View point. Imponerande vacker utsikt, som jag inte får nog av.


Jag hann också med ett besök på barnhemmet. Där var det roligt att se att man kommit så här långt med kök och matsalshuset till det hus som sponsras från Sverige.
Hälsningar,
Elsa

1 kommentar:

  1. Så härligt att se! Och den goda maten... Mmm... Vädret ser härligt ut också, och roligt att konferensen gick bra! Kram!

    SvaraRadera