tisdag 3 oktober 2017

Magamba

Hej!
I lördags kom jag hit till SEKOMU-området och universitetet där jag ska arbeta med specialpedagogik.  Det ligger i Magamba, en liten ort strax utanför Lushoto. Här är vacker natur, mycket grönska och skog och vacker utsikt över Usambara-bergen. Här finns två områden, med skogsparti emellan och där ligger ett antal lärar-villor varav jag får disponera en.

Klockan sex kommer mörkret snabbt och då blir det också kallare och kallare. Idag var det 9 grader ute och rejält kallt inne när jag vaknade. Mitt på dagen var det 21 grader, sol och varmt. Får se hur snart kylan kommer in i huset ikväll. Men alla försäkrar att jag kommit på en mycket bra tid, eftersom sommaren är på väg nu.

Förutom Anneth Munga som är ansvarig för min vistelse här, så har jag nu hunnit träffa många av de lärare jag ska jobba tillsammans med. Margareth är här på sitt andra år här som lärare och hon har tittat in varje dag vid fem-tiden och tagit mig med på promenad. Hon har utforskat stigarna, så vi slipper gå på vägen och jag ser fram emot många eftermiddagspromenader i omgivningarna. Men klockan sex – halv sju gäller det att vara hemma, för sen är det ficklampa som gäller utomhus.


På bilderna ser ni vilken vacker väg jag har till ”jobbet”.



1 kommentar: