söndag 5 november 2017

Omväxlande väder


Hej igen!
Den här veckan har det varit en riktig svenskvecka här på SEKOMU. En grupp specialpedagog studenter från Linné Universitetet har varit här på studieresa med sin lärare Kristina Hellberg. Och Bengt Sivberg från Lunds Universitet har kommit för att vara här i fem veckor och undervisa och handleda doktorander. Så i fredags hade Anneth Munga bjudit oss på en kväll tillsammans, alla vi som kommer från Sverige. Det var väldigt trevligt och vi hade mycket att prata om. Om ni ser att vi dricker öl, så kan jag berätta att Kilimanjaro, Sarengeti och Safari är tre olika ölsorter som jag provat.

Igår, lördag hade Bengt och jag planerat att gå en vandring i naturen med guide. Men den blev tyvärr inställd. Det regnade nämligen hela natten före, så vägar och stigar var våta och hala. Sen regnade det dessutom precis hela dagen. Det är mycket ovanligt, fick vi höra. Och mycket riktigt, så har det varit riktigt fint väder idag, söndag. Bara en regnskur på eftermiddagen. Vi hoppas på naturvandring nästa lördag.

Idag har vi varit på gudstjänst i domkyrkan i Lushoto och här är några bilder därifrån.

Barnen välsignas före söndagsskolan

kollekten är insamlad

Domkyrkan i Lushoto

Ikväll gick jag min vanliga kvällspromenad och då tog jag de här fina bilderna.




Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att få läsa om din resa! Längtar tills vi ses och du kan berätta alla historier för oss över en middag. Ta hand om dig! Kram, Tilda Bengtsson

    SvaraRadera