fredag 20 oktober 2017

Dagarna går

Hej!
Idag vill jag visa några bilder från min vardag här på SEKOMU.
Som jag har berättat tidigare är det mycket kallt på nätterna så här på 1500 meters höjd. Det finns ingen värme inne, så på kvällen tar jag gärna på mig dubbla tröjor. Men så vid sex tiden på morgonen kommer solen fram och värmer. Den bästa tiden på dygnet tycker jag är mellan 10 och 11 på förmiddagen och vid fem-tiden på eftermiddagen. Dessemellan är det nämligen mycket varmt och då bränner och värmer solen, så det är klokast att söka sig till skugga. Så har det varit varje dag sedan jag kom hit. Det är sommaren som är på väg!

Här sitter jag och arbetar och fikar utanför mitt hus på förmiddagen om jag inte har något möte. Det finns fyra likadana hus. Jag bor i nummer tre och i bakgrunden ser ni hus nummer två.



Och här några bilder från min kvällspromenad. Då tycker jag det är som vackrast.






Den första dagen kom kocken till mitt hus och serverade middag. Och här kommer Agnes kom med blommor till mig. Varje dag går jag till Cafeterian och äter lunch och frukost och kvällsmat fixar jag här hemma i mitt hus.




För att handla mat är det bäst att åka till Lushoto. Här en bild på väg mot busstationen. Ser ni de blommande jakaranda-träden i bakgrunden med de intensivt blå blommorna?




Vi hörs snart igen!

1 kommentar: